Miedź do budowy energooszczędnych silników elektrycznych
W sektorze e-mobility znajdziemy miedź w autach elektrycznych, ale także w publicznych punktach ładowania, czyli stacjach/ ładowarkach. Jeśli chodzi o pojazdy, to miedź jest używana do produkcji przewodów zasilania, cewki silnika i falowników. Oprócz baterii miedź stosuje się w akumulatorach i przetwornicach. To właśnie miedziane podzespoły pozwalają na inteligentne zarządzanie silnikiem z przeniesieniem napędu.
Zapotrzebowanie na miedź będzie zwiększać się z biegiem lat, bo obserwujemy znaczne przyspieszenie obecnego trendu – pojazdy elektryczne to nasza rzeczywistość. Miedziane podzespoły do samochodów ekologicznych pojawiają się nie tylko w osobówkach – w przypadku miejskich autobusów i ciężarówek mamy często do czynienia z silnikami hybrydowymi, które również nie mogłyby istnieć bez miedzi.
Rewolucja związana z pojazdami o napędzie elektrycznym rozwija się coraz szybciej i dotyka coraz to nowszych obszarów. Zbliża się także do przemysłu, budownictwa oraz górnictwa. Flota elektryczna zasilana bateryjnie zapewnia oszczędności w zakresie konserwacji, wentylacji i chłodzenia, a także oferuje olbrzymie możliwości zmniejszenia wpływu na środowisko i stworzenia zdrowszego środowiska pracy dla pracowników wielu sektorów przemysłu na całym świecie.